oczydolnegoslaska.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Co to jest marketing relacji
Praca

Co to jest marketing relacji?

Aby osiągnąć sukces biznesowy w dwudziestym pierwszym wieku, konieczne jest nie tylko dotarcie do klienta, ale także jego utrzymanie. Odbiorca Twoich produktów musi wiedzieć, że przykładasz wiele wysiłku do tego, by go usatysfakcjonować. Zgodnie z najnowszymi trendami, podstawą marketingu jest indywidualne podejście do każdego klienta. Taka metoda działania jest czasem określana także jako tzw. marketing relacji. Na czym polega to rozwiązanie? Przeczytaj poniższy tekst, by poznać odpowiedź.

Ewolucja marketingu – od podejścia masowego do indywidualnego

W przeszłości marketing – niezależnie od segmentu rynku – kojarzył się przede wszystkim z publikowaniem nachalnych, uporczywych reklam. Taki przekaz był tworzony z zamiarem dotarcia do jak największej liczby odbiorców.

Tego typu podejście ma jedną, zasadniczą wadę. Otóż nie ma możliwości, by komunikaty kierowane do wielkiej, niezwykle różnorodnej grupy ludzi były zindywidualizowane. Przykładowo, reklama telewizyjna – przed rozwojem Internetu jeden z głównych kanałów promocyjnych – dociera do klientów obu płci w różnych kategoriach wiekowych, o odmiennych zainteresowaniach, poziomach dochodów itd. W efekcie reklama TV promująca luksusową markę samochodu trafia zarówno do biznesmena pasjonującego się motoryzacją, jak i starszej kobiety niemającej prawa jazdy.

Taki stan rzeczy sprawił, że konieczne stało się poszukiwanie innych sposób na dotarcie do nowych klientów oraz utrzymanie obecnych odbiorców. W sukurs przedsiębiorcom przyszedł internet i rozwój nowoczesnych technologii. W efekcie, w ostatnich latach na popularności zyskała koncepcja określana jako tzw. marketing relacji.

Marketing relacji – istota

Marketing relacja zakłada, że kluczem do utrzymania klienta jest sprawienie, by poczuł on, że dana marka nie traktuje go jedynie jako jednego z wielu. Konieczne jest, by sprzedawca produktu podchodził do niego jak do człowieka, nie zaś anonimowego klienta. Kluczowy staje się dialog z klientem i umiejętne wysłuchanie oczekiwań. Dzięki temu będzie możliwe dopasowanie produktu/usługi dostosowanej do jego potrzeb.

Jak wdrożyć marketing relacji w sieci?

Wdrożenie marketingu relacji jest znacznie prostsze dzięki kampaniom mailingowym oraz newsletterom. W tym celu warto skorzystać z profesjonalnej pomocy świadczonej m.in. przez Freshmail.pl.

Dzięki tego typu usłudze możesz stworzyć zindywidualizowane wiadomości do poszczególnych odbiorców, dostosowując treść maili z uwzględnieniem informacji na przykład na temat:

  • imienia klienta,
  • jego dotychczasowych aktywności w Twoim sklepie internetowym (jeśli klient kupił np. drogi długopis, dobrym pomysłem będzie wysłanie mu propozycji rabatu na ekskluzywny notes),
    płci (przykładowo, klientki mogą otrzymywać życzenia z okazji Dnia Kobiet).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.