oczydolnegoslaska.pl

Blog ogólnotematyczny

akcje marketingowe pomysły
Finanse Lifestyle

Skuteczne akcje marketingowe pomysły na działania przyciągające odbiorców

Jak znaleźć odbiorcę swoich działań?

W dzisiejszym świecie z tak łatwym dostępem do informacji, z jednej strony łatwiej, a z drugiej trudniej jest przedostać się ze swoimi działaniami i planami do odpowiedniej grupy odbiorców.
Sam pomysł na jakieś działanie może nie wystarczyć, bo okaże się, że trzeba jeszcze wyjść na przeciw swojemu odbiorcy i zachęcić go do skorzystania z naszej oferty. Konsumenci są obecnie niemalże zalewani najróżniejszymi propozycjami, w jaki sposób spędzać czas, co czytać, jakie filmy i seriale oglądać, czy po jakie produkty sięgać. Wcale nie tak łatwo jest zachęcić kogoś do swojej oferty. Niekiedy wymaga to odpowiedniej dawki sprytu lub dobrego pomysłu na siebie i promocję swoich działań.

Dobrze jest wiedzieć, co w tym zakresie dzieje się u naszej konkurencji, aby czasami być wręcz „krok przed nią”. Musimy bowiem znaleźć sposób, aby klient wybrał nas a nie inną firmę – nasz produkt lub usługa powinna być zatem atrakcyjniejsza, czyli po prostu konkurencyjna.

Plan akcji marketingowej krok po kroku

Rozpoczęcie jakichkolwiek działań marketingowych warto zacząć od nakreślenia celu, jaki chcemy tymi działaniami osiągnąć. Czego oczekujemy, co chcemy zyskać, do jakiej zmiany pragniemy doprowadzić? Po odpowiedzeniu sobie na te pytania, powoli sama zarysuje nam się nasza strategia marketingowa.

Kolejnym krokiem jest ustalenie budżetu, jakim dysponujemy na nasze działania. Budżet często okazuje się kwestią kluczową, choć jego brak lub niska wartość wcale nie skazuje naszej działalności na porażkę. Istnieje wiele pomysłów na niskobudżetowe działania promocyjne, jest wiele darmowych narzędzi ułatwiających promocję, a także kanałów informacyjno-promocyjnych, z których warto korzystać.

Przy tworzeniu planu działań marketingowych można zaczerpnąć pomysły wśród naszej konkurencji. Firmy z tej samej branży, działające w tym samym celu, poszukują podobnego lub nawet tego samego odbiorcę, zatem świadomość o działaniach podejmowanych przez konkurencję na rynku może pozwolić nam wyeliminować cudze błędy lub zaczerpnąć jakieś pomysły i inspiracje.

W Internecie również znajdziemy mnóstwo wskazówek oraz porad na temat działań promocyjnych. Akcje marketingowe pomysły, jakie warto wypróbować, to na przykład:
– aktywność w mediach społecznościowych, zarówno na grupach tematycznych jak i z reklamą sponsorowaną
– systematyczne prowadzenie bloga firmowego
– newsletter, który jest świetnym narzędziem do budowania trwałej relacji, ale także pozyskiwania nowych odbiorców.